Vulkanen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ellen W - WaarBenJij.nu Vulkanen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ellen W - WaarBenJij.nu

Vulkanen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Juli 2012 | Nicaragua, Granada

Na een week hard metselen, zagen, lassen en kinderkampen was het vandaag voor het eerst een dagje ontspannen in Nicaragua.

Nadat we een uurtje later mochten ontbijten dan normaal, stapten we met z'n allen de bus in op weg naar ons eerste uitje van deze vakantie. Een heuse vulkanentocht, met als eindbestemming een diner in de koloniale stad van Granada.

Eerst reden we met de bus naar een uitkijkpunt over het meer van Masaya, waarna we doorreden naar het touristische plaatsje Catarina, waar we een mooi uitzicht hadden over een vulkaanmeer. Op de achtergrond zagen we de vulkaan 'Mombacho'. Na een half uurtje rondlopen en nog even neuzen in een paar kleurige winkeltjes gingen we terug in de bus op weg naar de voet van de Mombacho
Vanaf daar gingen we met pickup's verder de berg op (achterin de bak) om vervolgens boven op de vulkaan te komen. Boven aangekomen gingen we ff eten om de dag verder door te kunnen komen. We hebben na het eten (een goed gevulde croissant van 1dm3) een wandeling gemaakt langs de krater van de vulkaan, het was een prachtige tocht met alle schoonheid van de natuur.
Na de wandeling langs de vulkaankrater, sprongen we weer achterin de bak van de pickup's. Na weer een nieuwe achtbaanrit naar beneden, stapten we opnieuw in de bus en gingen we op weg naar het grote meer van Nicaragua. Een meer ongeveer zo groot in oppervlakte als de helft van Nederland. In het meer zijn verschillende eilandengroepjes, die waarschijnlijk ontstaan zijn door uitbarstingen van de vulkaan 'Mombacho' (tegenwoordig is de vulkaan niet meer actief). In drie bootjes met buitenboordmoter, zijn we tussen deze bijzonder mooie en groene eilanden doorgevaren.

Naast mooie privé eilanden met grote kasten van huizen, was er ook een apeneilandje waar de apen in het wild door de bomen sprongen. Terugvarend langs de uit het water opspringende sardientjes kwamen we uiteindelijk weer terug bij de bus en gingen we op weg naar de laatste bestemming van onze dag: De oude koloniale stad 'Granada' één van de oudste nu nog bestaande steden uit de koloniale tijd.

In Granada hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in het centrum van de stad. Een mooie afsluiting van een fantastische dag. Nu lekker slapen, morgen nog een rustig dagje (zondag) en volgende week weer knallen om alle projecten af te ronden!