Daar gaat 'ie dan!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ellen W - WaarBenJij.nu Daar gaat 'ie dan!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ellen W - WaarBenJij.nu

Daar gaat 'ie dan!!

Door: Ellen en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve allemaal,

Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Na negen maanden voorbereiden, vertrokken we naar Zuid-Afrika. Op dinsdag vertrokken we rond vier uur vanaf de Opstandingskerk. Er waren allemaal familieleden, vrienden, kerkgenoten en belangstellenden om ons uit te zwaaien. Het was fijn om te zien dat zoveel mensen met ons meeleefden. Eenmaal in de bus zat de sfeer er goed in. Daar gingen we dan, met z'n allen op naar Schiphol. Na wat gestress bij het inleveren van de bagage, gingen we de douane door. Bij de douane werden verschillende mensen gefouilleerd, maar gelukkig konden we zonder al te veel problemen door naar Gate B13. Met wat vertraging vertrokken we naar Zurich. Eenmaal in Zurich aangekomen, moesten we ons haasten om de volgende vlucht naar Johannesburg te halen. Na een vlucht van 10 uur kwamen we op het vliegveld van Johannesburg aan. Daar stond Aad ons al enthousiast op te wachten. Weinig mensen hebben tijdens deze vlucht kunnen slapen, dus hebben we dit tijdens de acht uur durende busreis ingehaald. De busreis was van Johannesburg naar Veluka Centre (dicht bij Hillcrest) waar wij gedurende ons verblijf bij Hillcrest overnachten. 's Avonds hebben we Afrikaans gegeten en de dag met elkaar afgesloten. Ook stonden wij stil bij de dag van nationale rouw.

We zijn in het donker aangekomen en zijn nu benieuwd hoe het er met daglicht uitziet.
Op dit moment slapen de meeste mensen al. Wij gaan dit goede voorbeeld volgen.

Slaap lekker en tot snel!